Skip to main content
Skrevet af: Frederik L. Høj // Instagram

Lige siden Run DMC dedikerede en sang til adidas Superstar i 1986 og sidenhen startede samarbejde med det tyske mærke, har musikalske artister været en af de foretrukne reklamesøjler for de store sportsbrands. Influencer marketing er i dag på sit højeste, og en storstilet aftale med en indflydelsesrig berømthed kan både være enormt god branding og en effektiv pengemaskine. I dag har Adidas Kanye West og Pharell, Nike har Drake og Travis Scott, Under Armour har ASAP Rocky, Puma har Rihanna og The Weeknd og indtil for nyligt havde Reebok Kendrick Lamar. Det har Compton-rapperen dog lige lavet om på og i stedet indgået et nyt samarbejde med Nike.

Det hele startede med Kendricks aktuelle DAMN-tour, der startede tidligere på sommeren. Ved næsten alle optrædener har rapperen nemlig været iført et par Nike Cortez, der er kendt som en af de foretrukne modeller i Compton, hvor Kendrick Lamar har oprindelse. Skoene har været en del af det Kungfu-outfit, som i mellemtiden har givet rapperen tilnavnet Kungfu-Kenny, og Kendrick er stor bidragshaver til at Nikes store relancering af Cortez i år har været så vellykket. Mange havde derfor også set den komme, at Lamar ville skifte til Nike, især fordi samarbejdet med Reebok ikke har været så hypet, som rapperens popularitet ellers ville retfærdiggøre.

Udover at være frontfigur for Cortez-modellen vides det endnu ikke hvad Kendrick Lamars nye samarbejde med Nike kommer til at indebære, men hold øje med Sneakerworld, så holder vi dig opdateret. Kig desuden forbi vores populære Release Kalender, som vi dagligt opdaterer med de nyeste sneaker udgivelser.

KØB NIKE CORTEZ HER

POPULÆRE BRANDS

POPULÆRE BRANDS

POPULÆRE BRANDS

POPULÆRE BRANDS

POPULÆRE BRANDS

POPULÆRE BRANDS

POPULÆRE BRANDS

POPULÆRE BRANDS

POPULÆRE BRANDS

POPULÆRE BRANDS

POPULÆRE BRANDS

POPULÆRE BRANDS

POPULÆRE BRANDS

POPULÆRE BRANDS

Nike

Jordan

Salomon

New Balance

adidas

Yeezy