Gucci
End Sale Banner
Skrevet af: Frederik L. Høj // Instagram

Så kan du godt byde årets mest Instagram-venlige sneaker velkommen – topaktuelle og -populære Gucci har nemlig lige lanceret deres nye ”Apollo Sneaker”, som er et godt bud på alle hypebeasts, fashionistas og instagrammeres nye, ultimativt vådeste drøm.

Gucci har oplevet enorm fremgang, siden modehuset ansatte Alessandro Michele som creative director i 2015. Michele har med sin kreative designtilgang formået at gentænke brandets DNA i en nymoderne kontekst og gøre det til tidens absolut hotteste modenavn. Det har han blandt andet gjort ved hjælp af broderede designs, det simple, men genkendelige Gucci-logo og frem for alt ved at tilpasse mærket til de lidt yngre generationer, som udgør så vigtig en del af, og spiller så stor en rolle for modens forbrugermålgruppe – især igennem sociale medier så som Instagram. Et umådeligt godt eksempel på dette, og nærmest legemliggørelsen af denne marketingstrategi er Guccis nye ”Apollo Sneaker”. Som sagt er Gucci det hotteste navn inden for mode lige nu, og har du en Instagram-profil ved du også, at logoet og de såkaldte Gucci Ace-sneakers er her der og alle vegne. Derudover er ”chuncky/ugly-sneaker” trenden på vej mod sit højeste – se bare Yeezy Wave Runner, Balenciaga Triple S-sneaker og Reebok x Vetements Genetically Modified Trainer. Derfor har Gucci, ganske oplagt, valgt at lave en chuncky, cremehvid model ved navn ”Apollo Sneaker” og klædt den i et grafisk Gucci Logo på siderne. Mere Instagram-værdigt bliver det næsten ikke.

”Apollo Sneaker” blev introduceret som en del af Guccis ”Cruise 2018”-kollektion og kunne forudbestilles hos amerikanske Barney’s. Den er dog allerede udsolgt, til trods for et prismærke på mere end 5.000,00 DKK. Men hold øje med vores Release Kalender for flere opdatering angående Gucci “Apollo Sneaker”.